Recensies

Recensie
Low Lily: 10.000 Days Like These
13 juli 2018Low Lily is een trio uit de Verenigde Staten. Op ‘10.000 Days Like These’ presenteren ze elf gevarieerde liedjes die de vele muzikale kwaliteiten waarover Liz Simmons (zang, gitaar), Lissa Schneckenburger (zang, viool) en Flynn Cohen (zang, gitaar, mandoline) beschikken alle ruimte bieden. Opgenomen in de heuvels van de Green Mountains in Vermont heeft producer Liz Simmons alle mogelijke moeite gedaan het groepsgeluid van Low Lily zo naturel mogelijk vast te leggen.
Recensie
True North: Open Road, Broken Heart
12 juli 2018‘Open Road, Broken Heart’ is het vervolg op hun album ‘Elsebound’ uit 2014. True North bestaat uit zangeres en ukelele speelster Kristen Grainger, zanger en multi-instrumentalist Dan Wetzel, plus het echtpaar Dale Adkins op gitaar en banjo en Suzanne Pearce Adkins op bas.
Recensie
Get Well Soon: The Horror
04 juli 2018‘The Horror’ is het vijfde album van de Duitse alleskunner Konstantin Gropper die onder het pseudoniem Get Well Soon zijn eigen liedjes presenteert. Direct al bij zijn debuutalbum ‘Rest Now, Weary Head!’ uit 2008 werd duidelijk dat we te maken hebben met een uitzonderlijke muzikant. Het oeuvre op die plaat bood Gropper alle gelegenheid al zijn talenten optimaal te etaleren. Vooral de ruime instrumentatie waarmee hij zijn melodieuze folkpop liedjes inkleurde zorgde voor een welkome aanvulling op het aanbod in dit genre.
Recensie
David Byrne op Down The Rabbit Hole
01 juli 2018Byrne is voor het eerst sinds 2009 weer op tournee. De net als zijn recente album American Utopia genoemde onderneming, die hij aankondigde als ‘zijn meest ambitieuze sinds de ‘Stop Making Sense’-tour van Talking Heads’, voerde hem ook naar Down The Rabbit Hole, waar hij gisteravond zijn enige Nederlandse show gaf.
Recensie
John Cale in Paradiso (foto Willem Schalekamp)
28 juni 2018Gisteravond een opmerkelijk concert van John Cale in Paradiso. Wie kwam om het 76-jarige muzikale genie een potpourri van zijn melodische oude werk te horen spelen, zal bij aanvang van het concert even hebben moeten omschakelen. Oude, bekende nummers werden op een volledig nieuwe manier gespeeld. Verwacht van Cale geen voorspelbaarheid. (foto Willem Schalekamp)
Recensie
Nawaris: Migration
27 juni 2018Na een eerder bezoek aan de Turkse luitspeler Mehmet Polat in zijn woonplaats Amsterdam vervoegen we ons in Luik. In de Waalse culturele broedplaats van Michel Van Achters homerecords.be studio treffen we de Irakese luitspeler Hussein Rassim.
Recensie
Mehmet Polat: Ageless Garden
20 juni 2018Een van de meest aparte fenomenen in de hedendaagse muziek is het vermogen van Arabische luitspelers om stilistisch nieuwe wegen in te slaan. Een schier onbegrensde kennis van het traditionele repertoire maakt onlosmakelijk deel uit van de technische bagage van deze instrumentalisten.
Recensie
Makis Seviloglou: Live Recording
13 juni 2018Jaarlijks treedt de Griekse singer-songwriter Makis Seviloglou met wisselende gezelschappen in ons land op. Voor de liefhebbers van Griekse volksmuziek zijn dit gelegenheden bij uitstek om met volle teugen te genieten.
Recensie
Giorgos Dalaras: Erotas I Tipota
06 juni 2018De Liefde Of Niets is de vertaling van de titel van het jongste album van de Griekse zanger Giorgos Dalaras. Een man die in weerwil van de kritische commentaren van de immer scherpe Griekse muziekliefhebbers, de laatste jaren duidelijk nieuwe muzikale wegen inslaat.
Recensie
Agnes Gosling: Caçador
30 mei 2018‘Caçador’ (Portugees voor jager) is het tweede album van de Rotterdamse zangeres Agnes Gosling. Na afronding van haar opleiding aan het conservatorium op de onderdelen Braziliaanse en jazzmuziek debuteerde zij vier jaar gelden met het album ‘Cais’.

Pagina's